МЕТАТЕОРЕТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК СПОСІБ РОЗВИТУ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ
Аннотация
Троїцька Т.С., Кучина Л.І. Метатеоретичне мислення як спосіб розвиту комунікативної компетентності майбутніх вчителів. У статті розкривається сутність впливового компоненту формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів – метатеоретичного мислення. У комплексі всіх форм мислення метатеоретичний його різновид сприяє формуванню інтегративної якості майбутнього педагога – спілкуванню на основі світоглядно-ментальних, розумових та емоційних, раціональних та ірраціональних чинників світосприйняття і світорозуміння. Автори експлікують значущість цього феномена в процес викладання дисципліни “Історія педагогіки”.
Ключові слова. Комунікативна компетентність, майбутній педагог, філософська методологія, метатеоретичне мислення.
Литература
Дубасенюк О.А. Методи формування професійної умілості майбутніх вчителів / О.А.Дубасенюк // Шлях освітян. – 1998. – № 3. – С.37 – 40.
Дубасенюк О.А. Професійна підготовка майбутнього вчителя до педагогічної діяльності: монографія / О.А.Дубасенюк, Т.В.Семенюк, О.Є. Антонова. – Житомир: Житомирський держ. пед. ун-т, 2003. – 192 с.
Зимняя И. Ключевые компетенции и новая парадигма результата образования / И.Зимняя // Дайджест педагогічних ідей та технологій. – 2003. – № 4. – С.18 – 27.
Петровская Л.А. Компетентность в общении / Л.А.Петровская. – М.: МГУ, 1989. – 216 с.
Троїцька Т.С. Філософський метод у розвитку метатеоретичного мислення майбутнього педагога / Т.С.Троїцька // Гілея. – 2007. – № 9. – С.111 – 118.