ВИХОВНА СИСТЕМА ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ ЯК ОСВІТНІЙ ФЕНОМЕН
Аннотация
У статті розглянуто сутність і структурно-функціональні характеристики виховної системи школи-інтернату як освітнього феномену. На основі дефінітивного аналізу встановлено, що виховна система розглядається, по-перше, як структура макрорівня, що забезпечує реалізацію виховних завдань освітніх закладів району, по-друге, як структура мікрорівня, що визначає інституційні чинники виховання в умовах навчального закладу. До основних компонентів виховної системи школи-інтернату належать: виховна мета, завдання, суб’єкти діяльності; відносини, які виникають у діяльності суб’єктів; середовище системи й управління нею. Визначено етапи розбудови виховної системи (проектування, становлення, стабілізація, оформлення й оновлення), послідовність яких зумовлює динамічність системи, її здатність змінюватися відповідно до актуальних суспільних запитів.
Ключові слова:
виховна система; школа-інтернат; етапи розвитку виховної системи; виховний простір; виховне середовище.