ХРИСТИЯНСЬКА КОНЦЕПЦІЯ ЛЮДИНИ ЯК МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ОРІЄНТИР У ДУХОВНОМУ ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ
Аннотация
У статті проаналізовано актуальність проблеми методологічної забезпеченості автентичного духовного виховання й самовиховання дітей та молоді. Викладено трактування отцями церкви природи людини, зокрема здатностей її духу, душі й тіла. Доведено, що метою духовного вдосконалення людини є набуття нею неупередженості, оволодіння автентичними духовними здатностями вірити, любити, творити добро й боротися зі злом, творити свободу й відповідальність. Схарактеризовано психологічну концепцію людини з урахуванням духовного складника й вказано на причини її духовної недосконалості. Виявлено роль розуму й волі особистості в духовному самовдосконаленні. Окреслено перспективи дослідження аналізованої проблеми, що полягають у з’ясування конкретної онтології й феноменології духовних здібностей, властивостей і станів.
Ключові слова:
гріх; дух; духовне виховання; душа; здібності душі; людина; особистість.