ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІЙ ПОТЕНЦІАЛ ЕТНОПЕДАГОГІЧНОГО ЗНАННЯ У СУЧАСНІЙ ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГА
Аннотация
Семікін М.О. Філософсько-освітній потенціал етнопедагогічного знання у сучасній професійній підготовці педагога. У статті викрито суперечності між наявністю потужного педагогічного потенціалу етнічного середовища і неналежним його попитом в сучасному навчальному процесі. Проведено аналіз освітніх стандартів (галузевих ОКХ, ОПП) щодо трансляції етнопедагогічного знання в підготовку майбутніх педагогів. Доведена необхідність доповнити навчальні програми з етнопедагогіки філософсько-методологічними положеннями етнокультурної й полікультурної освіти, а також емпіричним знанням, що є результатом аналізу регіонального компонента. Запропоновано змістовні модулі з навчального курсу „Етнопедагогіка”.
Ключові слова: етнопедагогіка, народна педагогіка, етнокультурна освіта, стандарти вищої освіти.
Литература
ГСВО МОНУ. Галузевий стандарт вищої освіти України. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра за спеціальністю 6.010100 „Соціальний педагог” напряму підготовки 0101 „Педагогічна освіта”. – Вид. офіц. тимчас. – К., 2004. – 18 с.
ГСВО МОНУ. Галузевий стандарт вищої освіти. Освітньо-професійна програма бакалавра за спеціальністю 6.010100 „Соціальний педагог” напряму підготовки 0101 „Педагогічна освіта”. – Вид. офіц. тимчас. – К., 2004. – 15 с.
Етнопедагогіка: програми і робочі плани / Мін-во. освіти України; навч.-метод. каб. вищої освіти, Кам’янець Подільський пед. ін.-т. – К.: НМК ВО, 1993. – 41 с.
Троїцька Т.С. Етнометодологічний підхід в освіті як збереження філософської-світоглядної матриці народу у світовому культурному просторі / Т.С.Троїцька // Культура народов Причерноморья. – Симф., 2007. – №111. – С. 118-121.