Международные практики оценивания качества дошкольного образования и методология проведения экспертизы

  • Фунтикова Ольга Маріупольський державний університет

Аннотация

У статті проаналізовано міжнародні методики з оцінювання дошкільного освітнього середовища, представлені у форматі рейтингових шкал. Отримані результати оцінювання є цінним ресурсом для поліпшення якості освітніх результатів педагогічних колективів у роботі з дітьми дошкільного віку. Наведено порівняльні характеристики методології оцінювання, експертизи рейтингових шкал ITERS (Шкала рейтингу середовища для немовлят / малюків), ECERS (Шкала рейтингу навколишнього середовища для дітей дошкільного віку), FCERS (Шкала рейтингу середовища для догляду за дітьми в сім’ї) і SACERS (Шкала рейтингу середовища догляду за дітьми шкільного віку) у контексті субшкал, показників та індикаторів. Рейтингові шкали (Rating Scale) призначені для оцінки якості процесу по догляду за дитиною раннього або дошкільного віку. Завдяки їм можна оцінити якість педагогічного процесу, якість взаємодії педагога і дитини, якість комунікації між дітьми, оцінити якість фізичної активності дитини в групі. ITERS (Infant / Toddler Environment Rating Scale) відображає шкалювання потреб немовлят і дітей ясельного віку (до 36 місяців) та створює основу для підвищення якості освітнього процесу. ITERS оцінює охорону здоров’я та безпеку дитини. Основні субшкали: простір і обстановка; особиста гігієна; мова і книги; заходи; взаємодія; програма. ECERS (Early Childhood Environment Rating Scales) як міжнародна методика зосереджена на організаційно-педагогічних умовах розвитку дитини, комунікації дорослого з дитиною, індивідуалізації інтересів дітей у дошкільній групі. Якість освітнього процесу оцінюється в потенціях тілесно-фізичного, емоційного, соціального та інтелектуального розвитку дітей дошкільного віку. ECERS містить сім субшкал: предметно-просторове середовище; нагляд і догляд за дітьми; мова і мислення; види активності; взаємодія; структурування програми; батьки і персонал. FCCERS (Family Child Care Environment Rating Scale) – методика, що передбачає оцінювання середовища для догляду за дітьми дошкільного віку в сім’ї на засадах семи субшкал. SACERS (School-Age Care Environment Rating Scale) – методика, призначена для оцінки на засадахсубшкал, параметрів та індикаторів програм групового догляду в позакшільний час за дітьми шкільного віку від 5 років і старше (до 12 років), серед яких і діти з особливими потребами. У статті також розкрито процес оцінювання якості умов, необхідних для розвитку дитини, з урахуванням її інтересів, активності та досвіду.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2022-11-12