Творческое самовыражение в роцессеп профессиональной подготовки будущего учителя музыкального искусства

  • Стратан-Артишкова Татьяна Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Аннотация

Вивчення сучасних педагогічних концепцій, усвідомлення й осмислення музично-педагогічного досвіду дало змогу в контексті сучасних інноваційних педагогічних концепцій, закономірностей і тенденцій визначити найбільш ефективні напрями розвитку творчої особистості майбутнього вчителя музичного мистецтва: залучення до власного творення, до активного процесу здійснення творчо- виконавської діяльності в класичній тріаді: сприйняття – інтерпретація – творення. Теоретичний аналіз особливостей творчо-виконавської діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва, розкриття сутності понять «творчість» і «виконавство» сприяли виявленню їх специфічних та спільних характеристик і виокремленню композиторсько-виконавської діяльності як важливого компонента творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Цей компонент хоча і є самостійним, однак тісно пов’язаний із фаховими дисциплінами (музично- виконавськими, вокально-хоровими, практично-методичними, науково- дослідними). За збереження їхньої автономності, класичності й традиційності він водночас передбачає реконструкцію та оновлення змісту професійної підготовки, розуміння значущості оволодіння мистецтвом композиторсько-виконавської діяльності в майбутній професії. Орієнтація на розвиток прагнення до самовираження й самореалізації у власній творчості, мобілізація творчих потенційних сил студента сприяють ціннісно-особистісному розвитку й саморозвитку майбутніх учителів на якісно новому та вищому рівні, свідчать про наявність складних інтегрованих професійно-особистісних якостей, що відображають суб’єктність майбутнього вчителя музичного мистецтва, його здатність до творчої діяльності. Композиторсько-виконавська діяльність є вершиною та інтегральною характеристикою творчо-виконавської підготовки майбутнього фахівця, визначає суб’єктність, цілісність, унікальність і неповторність його особистості, сприяє професійному й творчому зростанню та спрямовується на результат – формування авторської спроможності майбутнього вчителя музичного мистецтва.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2022-11-12