Метод аргументації як інновація в навчанні майбутніх учителів хімії
Аннотация
Статтю присвячено дослідженню проблеми навчання майбутніх учителів хімії методу аргументації з використанням хімічного досліду та інших засобів навчання. На прикладах розкрито методику використання хімічного експерименту як дидактичної задачі (ДЗ). З огляду на це, схарактеризовано структурно-процесуальні особливості ДЗ та методику їх розв’язування. Причому зроблено акцент на тому, що розв’язування ДЗ у вигляді виконання хімічного досліду як специфічного методу навчання і пізнання хімії можливо в курсі всіх компонентів освітньої програми, які націлені на формування і розвиток фахових компетентностей майбутнього вчителя хімії. Ретельно проаналізовано останні напрацювання в галузі викладання хімії у вищій школі з використанням методу педагогічної аргументації, що стало поштовхом до дослідження потенційних можливостей хімічних дисциплін (хімічний реальний і віртуальний експеримент, STEM-освіта), а також гурткової роботи для формування у студентів – майбутніх учителів хімії готовності застосовувати метод аргументації у власній практиці. Представлено методику формувального етапу педагогічного експерименту із 45 студентами та результати їхнього навчання, які свідчать про те, що готовність студентів (високий і достатній рівень) за рік навчання методу аргументації зросла на 22,21%. Також зазначено, що суттєвий приріст відсотків сформованих ознак готовності до застосування методу аргументації спостерігався у студентів – випускників бакалавріату. Це пояснюється вмотивованістю в навчанні напередодні виробничої (педагогічної) практики.