Віртуальна комунікація: засіб навчання чи нова мовна навичка?
Аннотация
У статті висвітлено особливості та форми віртуальної комунікації. Сформульовано два підходи до визначення педагогічного потенціалу інтернет-комунікації – онлайн- комунікація як засіб навчання й розвитку певних навичок та комп’ютерно-опосередкована комунікація як окрема мовна навичка. Виокремлено та схарактеризовано технічні можливості найбільш використовуваних соціальних мереж на прикладі Telegram в контексті рецептивних і продуктивних мовних навичок. Розібрана взаємодія усного та письмового мовлення у процесі віртуального спілкування. Проаналізовано роботи вчених з різних країн, конкретизовано їх підходи до визначення онлайн- комунікації та її місця в педагогічному процесі. Розглянуто модельну програма НУШ з іноземної мови у 5-9 класах. Надано можливе визначення віртуальної комунікації з позиції педагогіки. З’ясовано перспективи та напрямки подальших досліджень педагогічного аспекту інтернет- комунікації.