Діти з особливими освітніми потребами та їх обдарованість
Аннотация
У статті розглянуто актуальну проблему інклюзивної освіти в
сучасній українській освітній системі та акцентовано увагу на
актуалізацію та переоцінку цінностей і стереотипів,
пов’язаних з дітьми з особливими освітніми потребами.
Наголошено ключові принципи інклюзивної освіти, такі, як
доступність освітніх ресурсів для всіх дітей, індивідуалізація
навчання та віра в цінність кожної дитини для суспільства. У
статті звернено увагу на важливість ідентифікації та
підтримки обдарованих дітей з ООП та значущість заклику
до співпраці всіх учасників освітнього процесу з метою
забезпечення найкращих можливостей розвитку цієї групи
учнів. Основний акцент статті зроблено на обдарованих
дітях з ООП, яких іноді називають «двічі особливими».
Згідно досліджень, близько 2% осіб з інвалідністю є
обдарованими, і ця категорія часто включає дітей з різними
проблемами здоров’я та розвитку, такими, як синдром
дефіциту уваги та гіперактивності, диспраксія, синдром
Аспергера, гіперлексія, розлади аутистичного спектру та
інші. У статті наголошено на необхідності гнучких підходів у
навчальних програмах для цих дітей з огляду на їхні сильні
та слабкі сторони. Важливо враховувати характеристики
обдарованих дітей з ООП, такі, як жвавість мислення,
незалежність, ініціатива та нестандартна уява.