ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ІНФОРМАТИКИ ЗА ДОПОМОГОЮ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Аннотация
У статті розкрито специфіку впливу інноваційних технологій
у педагогічних умовах формування інноваційної
компетентності майбутніх викладачів інформатики. Автором
визначено, що інноваційні технології, системи навчання,
виховання й процесу формування інноваційної
компетентності майбутніх викладачів інформатики
відрізняються специфікою прояву на практиці, бо вони
відображають рівень педагогічної майстерності та творчості
викладачів. Окреслено, що вибір інноваційних технологій
залежить від сприйняття, ідентифікації та призначення
технології. Знання характеристик інноваційних технологій
надає можливості вибору і впливу щодо впровадження
інновацій в систему закладу вищої освіти – це оцінювання,
прогнозування результатів інновацій, вивчення та аналіз
введення інновацій в освітній процес, управління
інноваціями. Автором окреслено педагогічні умови, які
сприяють формуванню інноваційної компетентності
майбутніх викладачів інформатики за допомогою
інноваційних технологій у процесі професійної підготовки:
орієнтація мотивів та цінностей професійних якостей
особистості майбутнього викладача інформатики щодо
формування інноваційної компетентності; оновлення змісту
професійної діяльності майбутнього викладача інформатики
знаннями, уміннями та навичками із інноваційної
компетентності; створення інноваційного освітнього
середовища та використання інноваційних технології для
ефективного формування інноваційної компетентності
майбутніх викладачів інформатики.
Проведено аналіз практичної активної діяльності наукових
гуртків «Інформатик» та «Акме» щодо впровадження
інноваційних технологій у процесі формування інноваційної
компетентності, що дозволило більш детально зупинитися
на педагогічних умовах формування інноваційної
компетентності. Зокрема окреслено, що саме інноваційні
технології здійснюють вплив та удосконалюють і методику
викладання, і освітнє середовище на всіх суб’єктів
педагогічного процесу.