ЛЮДИНОВИМІРНІСТЬ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ БАЗИ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ЯК ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ РОЗБУДОВИ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ ОСВІТИ
Аннотация
Анотація:
Аннотация:
Resume:
У статті подано результати наукового аналізу, проведеного з метою визначення продуктивних методологічних стратегій дослідження феномена педагогічного професіоналізму на загальнонауковому (цивілізаційний, системний, синергетичний підходи) і конкретнонауковому (підходи діяльнісної, особистісної та професійної орієнтації) рівнях. Розкрито евристичні можливості кожного з них у виявленні сутності досліджуваного феномена, а також з’ясовано їх людиновимірну динаміку, що поступово утвердилася у процесі еволюції соціально-історичних чинників професійної діяльності педагога й наукової думки дидаскалогічного спрямування.
Гузий Наталия. Человекомерность методологической базы педагогического профессионализма как предпосылка успешного становления и развития личностно ориентированного образования.
В статье представлены результаты научного анализа относительно определения продуктивных методологических стратегий исследования феномена педагогического профессионализма общенаучного (системний, синергетический, цивилизационный подходы) и конкретнонаучного (подходы деятельностной, личностной, профессиональной ориентации) уровней. Раскрываются эвристические возможности каждого из них в выявлении сущности исследуемого феномена, а также устанавливается их человекомерная динамика, которая постепенно утверждалась в процессе эволюции социально-исторических факторов профессионального труда педагога и научной мысли дидаскологической направленности.
Guziy Nataliya. Тhe human-measurability of methodological basis of pedagogical professionalism as а prerequisite for successful establishment and development of personal-oriented education.
The article presents the results of scientific analysis with regards to the determining of effective methodological strategies of research of the pedagogical professionalism phenomenon of general scientific (civilizational, systematic, synergetic) and specific scientific (active-, personal-, professional-orientated) levels. The author reveals heuristic possibilities of each of them in detecting the essence of this phenomenon and establishes their human-capacity dynamics, that was gradually affirmed in the process of evolution of social and historical factors of the teacher’s professional work and didascology directed scientific thought.
Ключові слова:
Ключевые слова:
Key words:
педагогічний професіоналізм, методологічні підходи, особистісно орієнтована освіта.
педагогический профессионализм, методологические подходы, личностно-ориентированное образование.
pedagogical professionalism, methodological approaches, personal-oriented education.