ІДЕЇ ГУМАНІСТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ЯК ЕЛЕМЕНТ АНТРОПОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ОСНОВ ГУМАНІЗАЦІЇ ОСВІТИ.

  • Юлія Волкова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

Аннотация:

Анотація:

Resume:

Доминирующий в гуманитарных и общественных науках гуманистический подход задает направление исследований в педагогической антропологии. Выступая интегрирующим ядром педагогики, она обращается к проблемам гуманизации образования. Основы подобных исследований были заложены в работах А. Маслоу, К. Роджерса, В. Франкла и других представителей гуманистической психологии, изучавших феномены самоактуализации и самотрансценденции, вопросы поддержки личности в саморазвитии, самосовершенствовании и самоосуществлении, организации фасилитации осмысленного учения и т. д. Именно поэтому научное наследие психологов-гуманистов является актуальным для отечественной педагогической антропологии. При этом гуманистическая психология предстает элементом антропо-педагогического основания педагогики.

Волкова Юлія. Ідеї гуманістичної психології як елемент антрополого-педагогічних основ гуманізації освіти.

Гуманістичний підхід, що домінує в гуманітарних і суспільних науках, зумовлює напрям наукових пошуків у педагогічній антропології, яка, будучи інтегрувальним ядром педагогіки, звертається до проблем гуманізації освіти. Такі дослідження були започатковані в роботах А. Маслоу, К. Роджерса, В. Франкла та інших представників гуманістичної психології, які вивчали феномени самоактуалізації та самотрансценденції, питання підтримки особистості в саморозвитку, самовдосконаленні та самореалізації, організації фасилітації осмисленого навчання тощо. Отже, наукова спадщина психологів-гуманістів є актуальною для сучасної вітчизняної педагогічної антропології. При цьому гуманістична психологія постає елементом антрополого-педагогічних основ педагогіки.

VolkovaYuliya. Ideas of humanistic psychology as an element of anthropological and pedagogical foundations of the humanization of education.

The humanistic approach, which dominates in humanitarian and social sciences, determines the direction of research in educational anthropology. Being an integrating core element of the pedagogy, it deals with the problems of the humanization of education. Such kind of research was started by A. Maslow, K. Rogers, V. Frankl and other representatives of humanistic psychology, who studied the phenomenon of self-actualization and self-transcendence, the problems of the person’s support in the sphere of self-development, self-improvement and self-realization, the organization of meaningful learning facilitation, etc. That’s why the scientific heritage of the humanist psychologists is vital for the national educational anthropology. Simultaneously, the humanistic psychology stands for an element of anthropologic-pedagogical base of pedagogy.

 

 

 

Ключевые слова:

Ключові слова:

Key words:

педагогическая антропология; гуманистическая психология; гуманизация образования

педагогічна антропологія; гуманістична психологія; гуманізація освіти

pedagogical anthropology; humanistic psychology; humanization of education

 

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2014-03-26
Выпуск
Раздел
Статьи