ДОСЛІДЖЕННЯ САМООЦІНКИ ДЕПРИВОВАНИХ ПІДЛІТКІВ ІЗ ПСИХОФІЗИЧНИМИ ВАДАМИ В УМОВАХ ІНТЕРНАТНОГО ЗАКЛАДУ

  • Костянтин Нечипоренко Комунальний заклад «Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр» Запорізької обласної ради

Аннотация

Аннотация:

Анотація:

Resume:

У статті досліджується самооцінка депривованих підлітків із психофізичними вадами. Обґрунтовується доцільність виявлення рівнів сформованості самооцінки, з урахуванням того, що для підлітків природним є прагнення не тільки покладатися на думку оточення про себе, а й самим оцінювати себе як особистість, свої реальні й потенційні можливості, які часто суперечать тому, на чому наполягає оточення, що і провокує неадекватні дії, неадекватне бачення себе серед інших. Автор наводить динаміку розвитку самооцінки підлітків 5–9-х класів, яка дала підстави виокремити об’єктивні чинники, що впливають на самооцінку підлітків означеної категорії. Найістотнішими серед цих факторів є позбавлення щоденного спілкування і взаємодії з батьками й підпорядкованість режимним вимогам інтернатного закладу.

Нечипоренко Константин. Исследование самооценки депривированных подростков с психофизическими недостатками в условиях интернатного заведения.

В статье исследуется самооценка депривированных подростков с психофизическими недостатками. Обосновывается целесообразность выявления уровней сформированности самооценки, учитывая то, что для подростков естественным является стремление не только полагаться на мнение окружающих о себе, а и самим оценивать себя как личность, свои реальные и потенциальные возможности, которые часто идут вразрез с теми, на которые делают ударение окружающие, чем провоцируют неадекватные действия, неадекватное видение себя среди других. Автор показывает динамику развития самооценки подростков 5–9-го классов, которая дала основание выделить объективные факторы, влияющие на самооценку подростков названной категории. Наиболее существенными среди них оказались лишение ежедневного общения и взаимодействия с родителями и подчиненность режимным требованиям интернатного учреждения.

Nechyporenko Kostyantyn. The study of self-esteem of deprived teenagers with psychophysical disabilities under the conditions of the boarding school.

The article studies the self-esteem of deprived teenagers with psychophysical disabilities. The author substantiates the necessity for defining the levels of self-esteem formation due to the fact that it is natural for teenagers not just to consider the public’s opinion of themselves, but to assess themselves as personality, their potential abilities which often differ from those emphasized by the public, thus provoking non-adequate behavior and non-adequate perception of themselves among the others.  The author demonstrates the dynamics of the self-esteem development among the teenagers of 5 – 9 grades which has given grounds to distinguish the objective factors influencing the self-esteem of the teenagers belonging to the category mentioned. The most essential ones among them turned out to be deprivation of daily communication and interaction with parents, dependence on the regime of the boarding school.

 

 

 

Ключевые слова:

Ключові слова:

Key words:

підлітки; депривовані підлітки; психофізичні вади; інтернатний заклад; самооцінка; неадекватна самооцінка.

подростки; депривированные подростки; психофизические недостатки; интернатное учреждение; самооценка; неадекватная самооценка.

teenagers; deprived teenagers; psychophysical disabilities; the boarding school; self-esteem; inadequate self-esteem.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2014-05-28
Выпуск
Раздел
Статьи