ВИМОГИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ТА ЇХ РЕАЛІЗАЦІЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Аннотация
У статті на основі аналізу різних посадових інструкцій і провідних видів діяльності розглянуті вимоги до професійної підготовки фахівців економічних спеціальностей та особливості їх реалізації в освітньому процесі вищого навчального закладу. Визначені домінантні види діяльності сучасних економістів. Підкреслено, що згідно з освітньо-професійною програмою відповідного напряму підготовки, професійна підготовка фахівця з вищою економічною освітою охоплює чотири блоки дисциплін, які формують сучасний світогляд і зумовлюють потребу в постійному оновленні соціально-економічних знань, умінь, навичок: гуманітарний, природничо-науковий, загальноекономічний і блок дисциплін професійної підготовки. Загалом професійна підготовка сучасних економістів передбачає розуміння ними закономірностей формування та розвитку відтворювальних процесів на макро- і мікрорівнях, у взаємозв’язку з розвитком політичних, культурних та інших суспільних процесів. Наголошено, що головні вимоги до професійної підготовки фахівців економічних спеціальностей в освітньому процесі вищого навчального закладу реалізуються через наповнення кількох важливих дисциплін новітньою науково-практичною інформацією для посилення значущості інтегрального принципу наступності у вивченні навчальних курсів економічного блоку, які безпосередньо відповідають за формування відповідних загальних і професійних знань майбутнього фахівця економічного профілю. Серед дисциплін економічного блоку найбільш значущими є такі навчальні курси, як: «Економічна теорія», «Маркетинг», «Бухгалтерський облік», «Економетрика», «Логістика», «Міжнародна економіка». Ці та інші навчально-економічні дисципліни постійно взаємодіють із дисциплінами гуманітарного й природничо-наукового блоків. На думку автора, встановлення логічних зв’язків між економічними дисциплінами базового навчального плану – одне з основних методичних завдань економічної підготовки майбутніх фахівців. Забезпечення такого міжпредметного зв’язку у процесі освітньої підготовки студентів-економістів дасть змлгу сформувати цілісне, системне знання основ економічних наук, необхідне майбутнім економістам. У висновках зазначено, що реалізація головної мети професійної підготовки студентів економічних спеціальностей зумовлює необхідність створення єдиного пізнавального (освітнього) простору, насиченого великим комплексом економічних понять, процесів, закономірностей і технологій економічної діяльності. У створенні єдиного пізнавального простору, що забезпечує професійну підготовку майбутніх економістів, використовуються всі економічні дисципліни базового навчального плану, що реалізується на основі міжпредметних зв’язків дисциплін різних блоків професійної підготовки майбутніх фахівців.
Ключові слова:
вищий навчальний заклад; студенти; майбутні фахівці економічних спеціальностей; освітній процес; професійна підготовка; пізнавальний простір.