КОНЦЕПТ ПЕДАГОГІЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ВИХОВАНЦІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В СУЧАСНОМУ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ
Анотація
У статті проаналізовано концепт педагогічної реабілітації вихованців з особливими освітніми потребами в сучасному професійно-педагогічному дискурсі. Розглянуто сутнісні характеристики сучасного розуміння педагогічної реабілітації вихованців з особливими освітніми потребами: її ранній початок, компетентнісну спрямованість, безперервність і наступність, акмеологічний характер і здійснення в комплексі з іншими видами реабілітації. Розкрито наукові підходи до визначення мети і завдань педагогічної реабілітації. Встановлено, що до основних функцій педагогічної реабілітації, на думку фахівців, належать екстрагування, утримування й стимулювання, до основних напрямів – подолання сенсорної депривації, розвиток комунікативних навичок, психосоматичне виховання, морально-етичне виховання, розвивальне навчання й прагматизація навчального процесу.
Ключові слова:
педагогічна реабілітація; комплексна реабілітація; вихованці з особливими освітніми потребами; професійно-педагогічний дискурс.