Використання казок на уроках біології
Анотація
У статті розкрито зміст поняття «казка» та його структура на уроках біології. Біологічну казку розглянуто як засіб і методичний прийом, елемент ігрової технології, який застосовується на певних етапах уроку біології з конкретною навчальною метою. Схарактеризовано різні погляди науковців на поняття«казка» та особливості використання казок на різних етапах уроку біології в6-7-х класах. Доведено, що казка на уроках біології виконує8 основних функцій: навчальну, мотиваційну, релаксаційну, компенсаційну, розвивальну, виховну, контролювальну, оздоровчу (терапевтичну). З’ясовано, що казка сприяє розвитку мислення учнів, формуванню ефективної розумової діяльності, успішному виконанню школярами різних розумових операцій(аналіз, синтез, конкретизація й абстрагування, порівняння й узагальнення) у процесі казки. Казку розглянуто в статті як елемент нової освітньої технології, як методичний прийом роботи учнів на уроці та як засіб навчання.