Технологія «Storytelling» як засіб формування комунікативної компетентності здобувачів освіти в процесі вивчення літератури
Анотація
Стаття порушує актуальну проблему формування комунікативної компетентності здобувачів, що є одним із пріоритетних напрямів розвитку сучасної вітчизняної освіти та відповідає чинній концепції розбудови Нової української школи. Актуальні соціальні вимоги до формування особистих якостей індивіда як повноцінного члена суспільства, що розвивається в річищі європейської парадигми цінностей, активна інтеграція України з європейським освітнім простором, мовна політика нашої держави, а також стрімка зміна культурного ландшафту, зумовлена розвитком технологій, вимагають оновлення дидактичних підходів з огляду на їх здатність адекватно реагувати на запити сучасної цивілізації. Як західні, так і українські дослідники в галузі освіти визнають педагогічний storytelling дієвою освітньою технологією, ефективність якої засвідчує вже протягом чверті століття не лише викладацька практика, а й такі сфери, як менеджмент, ЗМІ, політика тощо. Безумовно, storytelling як педагогічна технологія нині набуває особливої актуальності також у контексті проблеми «кліпового мислення», оскільки цифровий формат задовольняє вимогу урізноманітнення форм спілкування, демонструючи широкі можливості поєднання в структурі наративу розмаїтих комунікативних елементів: вербальних, звукових, візуальних, інтерактивних. Застосування digital storytelling забезпечує також реалізацію вимоги створення сучасного освітнього середовища через урізноманітнення варіантів організації навчального простору, широке використання мультимедійних та IT-технологій тощо. Автор статті на конкретних прикладах розглядає шляхи ефективного використання технології storytelling під час вивчення літератури.