Професійна підготовка фахівців у галузі фізичної культури і спорту з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
Анотація
У статті розглянуто основні напрямки впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес майбутніх спеціалістів у галузі фізичної культури та спорту в закладах вищої освіти. Зазначено, що основним завданням фізкультурної освіти є оптимізація навчального процесу у закладах вищої освіти засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Застосування нових інформаційно-комунікаційних технологій поряд із традиційними засобами навчання розкриває весь потенціал, спрямований на підвищення ефективності навчального процесу та практичної тренерської діяльності, статистичних зборів та обробки даних, просування новітнього програмного забезпечення. Розробка та впровадження у навчальний процес професійно-орієнтованих програм і програмно-педагогічних засобів, спрямованих на оволодіння необхідними знаннями й сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, їх використання, накопичення особистого досвіду у професійно- педагогічній та спортивній діяльності стає одним з основних компонентів підготовки фахівців у галузі фізичної культури та спорту. Виявлено, що специфіка педагогічних технологій навчання, побудованих на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, передбачає програмно-методичне забезпечення занять (дидактичних матеріалів нового типу), наявність сучасних технічних засобів (комп'ютерних класів), перерозподіл функцій керування пізнавальною діяльністю між викладачами, студентами та комп’ютерами. Усе це вимагає нових підходів до професійно-педагогічної підготовки студентів. Згідно з проведеним дослідженням, підсумовано, що розробка й упровадження у навчальний процес професійно-орієнтованих програм та програмно-педагогічних засобів, спрямованих на оволодіння необхідними знаннями й сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, їх використання, накопичення особистого досвіду у професійно- педагогічній та спортивній діяльності перетворюється на один з основних компонентів підготовки фахівців у галузі фізичної культури та спорту.