Формування цінності моральної автономії підлітків в умовах громадських організацій
Анотація
Одним із новоутворень підліткового віку є визначення
власного майбутнього, тобто, саме у цьому віці набувають
розвитку процеси самовизначення, самотворення.
Важливим для цього вікового періоду є вростання у
культуру, у тому числі, у моральну культуру суспільства. У
цьому напрямі переплітаються дві лінії – з одного боку,
самостійність, свобода, самотворення, з іншого –
підпорядкування власної поведінки моральним нормам
суспільства, розвиток моральних цінностей.
Формування цінності моральної автономії підлітків
спирається на ряд передумов, серед яких − розвиток
мислення, формування навичок аргументації, здатності
сприймати, застосовувати і оцінювати відповідні моральні
норми, систему моральних вчинків; розвиток емоційності,
відчуття задоволення від вільного морального діяння;
накопичення досвіду морального діяння у соціальному
середовищі; вміння оцінювати моральні норми
середовища, його вплив на моральну автономію
особистості.
З огляду на це, у статті акцентовано на необхідності
створення та обґрунтування педагогічних умов
формування цінності моральної автономії підлітків в
умовах громадських організацій. Схарактеризовано також
ціннісний компонент автономії, структуру соціальної
ситуації розвитку підлітка й доведено, що формування
цінності моральної автономії підлітків має ґрунтуватися на
певних принципах конструктивізму в межах формування
моральної автономії підлітків за умов громадських
організацій.