ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ ГЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ В ПЕДАГОГІЦІ
Анотація
Анотація:
Аннотация:
Resume:
У статті розглядаються проблеми повноцінного розвитку української молоді в напрямі формування культури гендерної рівності, а також альтернативні підходи щодо формування суб’єкта освіти в гендерному вимірі. Аналіз гендерних підходів дав змогу з’ясувати, що для традиційної педагогіки характерним є формування в процесі освіти і виховання типу особистості, бажаної для наявної системи соціальних стосунків, для ґендерного – ставлення до особистості в її розвитку і вихованні незалежно від традиційних рамок статі. Автори визнають школу одним із провідних агентів гендерної соціалізації, що актуалізує гендерні підходи в контексті педагогічних досліджень та задає вектор модернізації системи освіти; вони також характеризують вплив прихованого навчального плану на формування гендерної культури особистості.
Воровка Маргарита, Петрученя Анна. Философское осмысление гендерного подхода в педагогике.
В статье рассмотрены проблемы полноценного развития украинской молодежи в направлении формирования культуры гендерного равенства и альтернативные подходы к формированию субъекта образования в гендерном измерении. Анализ гендерних подходов позволил установить, что традиционная педагогика нацелена на формирование в процессе образования и воспитания типа личности, желательной для существующей системы социальных отношений, гендерная – предполагает отношение к личности независимо от рамок, традиционно заданных полом. Авторы относят школу к одним из ведущих агентов гендерной социализации, что актуализирует гендерные подходы в педагогических исследованиях и задает вектор модернизации системы образования; они также характеризуют влияние скрытого учебного плана на формирование гендерной культуры личности.
Vorovka Marharyta, Petruchenya Hanna. Philosophical comprehension of the gender approach in pedagogy.
The problems of full value development of the Ukrainian youth in the direction of gender equality culture creating and alternative approaches to the formation of the education subject in a gender measurement are discussed. The analysis of the gender approaches allowed us to establish that the traditional pedagogy is characterized by the formation of the personality type in the process of education and upbringing which is desired for the existing system of social relations. At the same time the gender pedagogy implies the attitude to personality apart from the traditional sexual restrictions. The education system is one of the leading agents of gender socialization, which actualizes the gender approaches in the context of educational research and sets the modernizing vector of the educational system. In addition, the influence of hidden curriculum on personal gender culture formation is characterized.
Ключові слова:
Ключевые слова:
Key words:
гендер; гендерна культура; гендерна рівність; прихований навчальний план.
гендер; гендерная культура; гендерное равенство; скрытый учебный план.
gender, gender culture, gender equality, the hidden curriculum.