СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ ЛЮДИНОМІРНОЇ ПАРАДИГМИ ВІТЧИЗНЯНОЇ ЕТНОКУЛЬТУРНОЇ ОСВІТИ

  • Михайло Семікін Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

Анотації:

Аналізуються аксіологічні аспекти філософсько-освітньої рефлексії та соціально-культурні детермінанти антропологізації сучасного етнопедагогічного знання в контексті глобалізаційних викликів; обґрунтовуються засади набуття ним концептуально-антрополо­гічного виміру в системі етноосвіти; розглядаються аксіологічні основи імплементації проекцій людиномірності у творення, від­творення й трансляцію етнопедагогічного знання в сучасній вітчиз­няній освіті. Етнопедагогіка визначається однією з базових компонент сучасного освітнього процесу, оскільки вона має значний потенціал людиномірності як концептуально-антропологічного підходу, що базується на гуманістичних світоглядно-ціннісних засадах.

Семикин Михаил. Cоциально-философские аспекты человекомерной парадигмы отечественного этнокультурного образования

Анализируются аксиологические аспекты философско-образовательной рефлексии и социально-культурные детерминанты антропологизации современного этнопедагогического знания в контексте глобализационных вызовов; обосновываются принципы концептуально-антропологического измерения в системе этнообразования; освещаются аксиологические основы имплементации проекций человекомерности в создание, воспроизведение и трансляцию этнопедагогического знания в современном отечественной образовании. Этнопедагогика определяется как одна из базовых компонент современного образовательного процесса, поскольку она имеет значительный потенциал человеко­мерности как концептуально-антрополо­гического подхода, основанного на гуманистических мировоззренчески-ценностных началах.Semikin Mykhailo. Socio-philosophical aspects of human dimensional paradigm of native ethno-cultural education

The research is devoted to the analysis of axiological aspects of the philosophical-educational reflections and sociocultural determinants of anthropologisation of the modern ethnopedagogical knowledge in the context of globalisation challenges. The principles of concept-anthropologacal dimension of ethnopedagogical knowledge in the system of ethno-education are explained, and the basic axiological concepts of human dimension projections into creation, recreation and transmission of the ethnopedagogical knowledge in the modern domestic education are reflected. Ethnopedagogy is determined as one of the basic components of the modern educational process, since it possesses a significant potential of human dimension as a concept-anthropological approach which is based on the humanistic worldview and value grounds.

Ключові слова:

етнопедагогіка, праксеологічні проекції етноосвіти, глобалізаційні виклики, імплементація людиномірності в системі етноосвіти.

этнопедагогика, праксеологические проекции этнообразования, глобализационные вызовы, имплементация человекомерности в системе этнообразования.

ethnopedagogy, praxeological projections of the ethno-education, globalisation challenges, the implementation of human dimension into the ethnopedagogical system.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Литература

Список використаних джерел

Ангархаева Е. А. Этнокультурное образование как детерминант личностного развития : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.01 / Е. А. Ангархаева ; Иркутск. ин-т повышения квалификации работников образования. — Улан-Удэ, 2003. — 21 с.

Ангелов Г. В. Соціалізація та ідентифікація осо-бистості у суспільстві / Г. В. Ангелов, В. І. Калашник, І. І. Старовойтова, Г. І. Терзієв. — Київ — Ізмаїл : СМИЛ, 2000. — 240 с.

Базалук О. О. Філософія освіти : навч.-метод. по-сіб. / О. О. Базалук, Н. Ф. Юхименко. — К. : Кон-дор, 2010. — 164 с.

Гнатенко П. И. Идентичность : философский и психологический анализ / П. И. Гнатенко, В. Н. Павленко. — К. : Наукова думка, 1999. — 463 с.

Гудінг Д. Людина та її світогляд : для чого ми живемо, і яке наше місце у світі / Д. Гудінг, Дж. Леннокс. — Т. 1. — К. : УБТ, 2007. — 416 с.

Дьюї Дж. Демократія і освіта / Дж. Дьюї ; пер. з англ. М. Олійник. — Л. : Літопис, 2001. — 294 с.

Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору : монографія / В. Г. Кремень ; АПН України. — К. : Педагогічна думка, 2009. — 520 с.

Людина в цивілізації ХХІ століття : проблема сво-боди / В. Г. Табачковський, М. О. Булатов, Т. В. Лютий, Н. В. Хамітов та ін. — К. : Наукова думка, 2005. — 272 с.

Обушний М. І. Етнос і нація : проблеми ідентич-ності / М. І. Обушний. — К. : Український Центр духовної культури, 1998. — 204 с.

Огурцов А. П. Образы образования. Западная фи-лософия образования. XX век / А. П. Огурцов, В. В. Платонов. — СПб. : РХГИ, 2004. — 520 с.

Панькин А. Б. Этнокультурный парадокс совре-менного образования : монография / А. Б. Панькин. — Волгоград : Перемена, 2001. — 446 с.

Попович М. В. Раціональність і виміри людського буття / М. В. Попович. — К. : Сфера, 1997. — 290 с.

Предборська І. Філософські абриси сучасної осві-ти / І. Предборська, Г. Вишниська, В. Гайденко, Г. Гамрецька та ін. ; за заг. ред. І. Предборської. — Суми : ВТД «Університетська книга», 2006. — 225 с.

References

Angarkhaeva, Е. А. (2003). Ethnocultural education as a determinant of personal development : abstract of thesis for the degree of Candidate of pedagogical sciences : 13.00.01. Ulan-Ude [in Russian].

Angelov, H. B. and Kalashnyk, V. І. and Starovoyto-va, І. І. and Terziev, H. І. (2000). Socialization and identification of personality in society. Kyiv, Izmail : SMIL [in Ukrainina].

Bazaluk, О. О. and Yukhymenko, N. F. (2010). Phi-losophy of education : educational-methodical guide. Kyiv : Kondor [in Ukrainian].

Gnatenko, P. I. and Pavlenko, V. N. (1999). Identity : philosophical and psychological analysis. Kiev : Naukova dumka [in Russian].

Gooding, D. and Lennox, G. (2007). Man and his worldview : what do we live for and what our place in the world is. Kyiv : UBT [in Ukrainian].

Dewey, J. (2001). Democracy and education. Lviv : Chronicle [in Ukrainian].

Kremen’, V. H. (2009). Man-centred philosophy in strategies of educational space : monograph. Kyiv : Pedagogichna dumka [in Ukrainian]

Tabachkovs’kyi, V. H. and Bulatov, М. О. and Liutyi, Т. V. and Khamitov, N. V. (2005). Man in ci-vilization of the 21st century: problem of freedom. Kyiv : Naukova dumka [in Ukrainian].

Obushnyi, М. І. (1998). Ethnos and nation: problem of identity. Kyiv : Ukrainian Centre of Spiritual Cul-ture [in Ukrainian].

Ogurtsov, А. P. and Platonov, V. V. (2004). Images of education. Western philosophy of education. XX century. St. Petersburg : RCSI [in Russian]

Pan’kin, А. B. (2001). Ethnocultural paradox of modern education : monograph. Volgograd: Pereme-na [in Russian].

Popovich, М. V. (1997). Rationality and dimensions of human life. Kyiv : Sfera [in Ukrainian].

Predbors’ka, І. (2006). Philosophical outlines of modern education. Sumy : BTD «University book» [in Ukrainian].

Troits’ka, Т. S. (2007). Ukrainian philosophical anthropology as theoretic-methodological ground of teacher’s professional training : thesis of Doctor of philosophical sciences : 09.00.10. Kyiv [in Ukrainian].

Philosophy. Course of lectures. Study guide (2003). (Tabachkovs’kyi, V. H. and Bulatov, М. О. and Khamitov, N. V., Ed). Kyiv : Lybid’ [in Ukrainian].

Опубликован
2014-04-23
Выпуск
Раздел
Articles