МЕТОДОЛОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ РОЗВИТКУ КОНЦЕПЦІЙ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЦІ КІНЦЯ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

  • Катерина Кучина Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Здійснено методологічну рефлексію теоретико-педагогічних засад, основних напрямів розвитку ідей морального виховання в освітніх концепціях України кінця ХХ – початку ХХІ ст. Запропоновано орієнтовно визначати в межах хронологічного періоду, що досліджується, три етапи становлення й розвитку педагогічних концепцій морального виховання. Це уможливить, на думку автора, розгляд специфічних, притаманних лише відокремленим десятиріччям і рокам, ознак розвитку ідей морального виховання у вітчизняній педагогічній думці в контексті політичних, економічних, соціокультурних змін, а отже, надасть досліджуваним явищам конкретності, предметності й достовірності.

Ключові слова:

антропоцентрична, соціоцентрична, теоцентрична концепції, моральне виховання, комуністична мораль, педагогіка співробітництва, ціннісні орієнтації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Катерина Кучина, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Кучина Катерина Олегівна – аспірантка кафедри педагогіки та педагогічної майстерності Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь)

Посилання

Список використаних джерел

Білоусова В. О. Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи : монографія / В. О. Білоусова. — К. : ІЗМН, 1997. — 192 с.

Киричук О. В. Духовно-катарсична активність особи : сутність, ґенеза, функції / О. В. Киричук // Реабілітаційна педагогіка на межі ХХІ століття : науково-методичний збірник : у 2-х част. — К. : ІЗМН, 1988. — Ч. 1. — С. 26.

Концептуальні засади демократизації та рефор-мування освіти в Україні / Ред. рада : А. Погрібний, А. Алексюк, О. Вишневський та ін. — К. : Школяр, 1997. — 149 с.

Освітній простір: очікування та виклики часу й життя : монографія / Б. І. Коротяєв, В. С. Курило. — Луганськ : ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2009. — 308 с.

Сухомлинська О. Концептуальні засади форму-вання духовності на основі християнських моральних цінностей / О. Сухомлинська // Шлях освіти. — 2002. — № 4. — С. 13—18.

Сухомлинський В. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості : вибрані твори : у 5-ти т. / В. Сухомлинський. — К. : Рад. шк., 1976. — Т. 1. — 654 с. ; Т. 2. — 670 с. ; Т. 3. — 670 с. ; Т. 4. — 640 с. ; Т. 5. — 639 с.

Fouts J. T. Education for Moral Laving: Guidelines for School Programs / J. T. Fouts // Symposium on Curriculum Reform in Education. — Kiev, 19—21 May, 1993. — PP. 123—183.

References

Bilousova, V. О. (1997). Theory and techniques of humanization of the high school students’ relations in the extracurricular activity at the comprehensive school : monograph. Kyiv : IZMN. [in Ukrainian]

Kyrychuk, О. V. (1988). Spiritual and catharticactivity of a person : the essence, genesis, functions. In : Rehabilitative pedagogy on the verge of the 21st century : scientific and methodical collection. Kyiv : IZMN. [in Ukrainian]

Pogribnyi, А. and Aleksyuk, А. and Vyshnevs’kyi, О. (1997). Conceptual grounds of democratization and reforming of education in Ukraine. Kyiv : Shkolyar. [in Ukrainian]

Korotyaev, B. I. and Kurylo, V. S. (2009). Educa-tion space : expectations and challenges of the time and life. Luhans’k : DZ «LNU after Taras Shevchenko» [in Ukrainian]

Sukhomlyns’ka, О. (2002). Conceptual grounds of spirituality formation on the basis of the Christian moral values. In : The way of educa-tion, 4, 13–18. [in Ukrainian]

Sukhomlyns’kyi, V. (1976). Problems of upbring-ing of the all-round personality : selected works. Kyiv : Radyans’ka shkola. [in Ukrainian]

Fouts, J. T. (1993). Education for Moral Laving : Guidelines for School Programs. In : Symposium on Curriculum Reform in Education. Kiev. pp. 123–183.

Опубліковано
2013-04-30
Номер
Розділ
Articles