КОМПЛЕКС УМОВ ІЗ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МАТЕМАТИЧНОМУ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ

  • Маргарита Воровка Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У
статті розглядаються результати цілеспрямованого
відбору, конструювання та застосування елементів змісту,
методів, а також організаційних форм математичного
розвитку школярів, від яких залежить ефективність
реалізації
дидактичного
інформаційних
технологій. Автор детально зупиняється, розглядаючи
умови,
що
впливають на ефективну реалізацію
дидактичного потенціалу інформаційних технологій у
математичному розвитку дітей шкільного віку: 1) програмно
методичне забезпечення процесу математичного розвитку,
що містить інформаційні технології; 2) розвиток позитивної
мотивації школярів до освітньої діяльності; 3) організацію
практичної діяльності, яка збільшує міру суб’єктності дитини
у виконанні програмних завдань. В публікації ґрунтовно
описуються різноманітні форми, методи та засоби, які
можна використовувати для реалізації поставлених завдань
із
математичного розвитку дітей шкільного віку. Серед
нетрадиційних форм математичного розвитку школярів
автор відзначає: математичну майстерку, математичний
клуб, математичне бюро та лабораторію, вікторину,
олімпіаду, квест. Також, у дослідженні зупинено увагу на
трьох групах методів розвитку математичних уявлень:
1) методи підвищення пізнавальної активності: аналіз
(встановлення причинно-наслідкових зв’язків); порівняння;
метод моделювання та конструювання; метод питань;
метод
повторення;
вирішення
завдань;
експериментування та опитування; 2) методи підвищення
емоційної активності: ігрові та уявні ситуації; вигадування
казок, оповідань, віршів, загадок тощо; ігри-драматизації;
сюрпризні моменти; елементи творчості та новизни;
3) методи навчання та розвитку креативності: емоційна
насиченість оточення; мотивування діяльності; дослідження
предметів та явищ природи; прогнозування; ігрові прийоми;
експериментування; проблемні ситуації та завдання; неясні
знання (здогадки); припущення (гіпотези).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-12-09