Індивідуально-психологічні особливості розвитку інтересу до музичного виконавства в молодших підлітків
Анотація
У статті висвітлено психолого-педагогічний аспект проблеми розвитку музичного інтересу в молодших підлітків, історико-теоретичні аспекти дослідження проблеми становлення такого інтересу, а також індивідуально-психологічні особливості розвитку інтересу до музичного виконавства . Інтерес є одним зі структурних компонентів загальнолюдської культури. Соціальний інтерес ми розуміємо як причину соціальних дій, подій і звершень. Він стоїть за безпосередніми спонуканнями (мотивами, помислами, ідеями, бажаннями тощо) індивідів, що беруть участь у цих діях, – соціальних груп, об’єднань, народів, класів. Зміст і характер інтересу людини пов’язаний як з будовою і динамікою її мотивів і потреб, так і з характером тих форм і засобів наочного освоєння дійсності, якими вона володіє. В умовах пізнавальної діяльності, що формується, зміст інтересу може збагачуватися, вбираючи в себе нові зв’язки предметного світу. З огляду на це, інтерес у педагогічному аспекті ми розглядаємо як форму вияву пізнавальної потреби, що забезпечує спрямованість особистості на усвідомлення мети діяльності. У такий спосіб вона сприяє орієнтуванню в нових фактах, ознайомленню з ними, глибшому й повнішому відображенню дійсності. Велике значення для розвитку інтересу в молодших підлітків має сама специфіка такої діяльності, як музичне виконавство. Дидактична гра і фантазування (імпровізація) на музичному інструменті є наймогутнішими чинниками розвитку інтересу в школярів до музичного виконавства.