ПРОБЛЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ: АНДРАГОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ, ОСНОВИ, ЗНАННЯ
Анотація
Павлютєнков Є.М., Добровольська Л.П. Проблеми організації сучасного навчально-виховного процесу: андрагогічні положення, основи, знання. Обґрунтовується важливість основних положень андрагогіки. Надана порівняльна характеристика педагогічної моделі та андрагогічної моделі. Авторами сформульовані основни андрагогічні принципи навчання. Розкривається сутність наукового контексту андрагогічного знання за категоріями. Розглянута психологічна характеристика першої вікової категорії дорослої людини (18-25 років) – студентства. Автори доходять висновку того, що, на жаль, в сучасному навчально-виховному процесі переважає суб’єкт-об’єктна парадигма, авторитарний стиль, компанійська поведінки з боку студентів, формалізм педагогічних заходів. Окреслені шляхи рішення проблеми, перспективи подальшої роботи.
Ключові слова: андрагогіка, педагогічна модель навчання, андрагогіна модель навчання, теорії навчання дорослих, основні андрагогічні принципи навчання, категорії андрагогічного знання, зрілість, студент.
Литература
Ананьев Б.Г. О проблемах современного человекознания / Ананьев Б.Г. – М.: Наука, 1977. – 380 с.
Добровольська Л.П. Сучасні проблеми педагогічного менеджменту в антропологічному вимірі / Л.П. Добровольська, І.С. Третякова // Пост методика: Антропологізм в освіті: джерела, досягнення та перспективи. - 2006. – №7 (71) - С.217-223.
Змеев С.И. Андрагогика: основы теории, истории и технологии обучения взрослых / С.И. Змеев– М.: ПЕР СЭ, 2007. – 272 с.
Крыжко В.В. Психология в практике менеджера образования / В.В. Крыжко, Е.М. Павлютенков – СПб.: КАРО, 2001. – 304 с.
Кулініч І.О. Психологія управління: навч. посіб. / І.О. Кулініч – К.: Знання, 2008. – 292 с.
Мадди Сальваторе Р. Теории личности: сравнительный аналіз / Мадди Сальваторе Р. [Пер. с англ.] – СПб.: Издательство „Речь”, 2002. – 539 с.
Основы андрагогики / под ред. Колесниковой И.А. – М.: „Академія”, 2003. – 240 с.
Рибалка В.В. Теорії особистості у вітчизняній психології та педагогіці: навч. посіб. / В.В. Рибалка– Одеса: Бакаєв В.В., 2009. – 575 с.
McGraw. The psychology of existence: integrative, clinical perspective / McGraw. – Hill, Inc. New York, 1995. – 322 p.