ОСОБЛИВОСТІ УСВІДОМЛЕННЯ МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ
Анотація
Яремчук С.В. Особливості усвідомлення майбутніми педагогами професійних якостей. Автор проводить дослідження особистісних якостей майбутніх педагогів, побудовуючи теоретико-експериментальне обґрунтування необхідності та важливості їх усвідомлення с точки зору відповідності вимогам майбутньої педагогічної професії як основи успішної діяльності. Описано висновки дослідження самооцінки та рівня досягнення. Встановлено перелік найважливіших якостей „ідеального” вчителя. Представлено порівняльну характеристику їх розвитку в процесі навчання у ВНЗ.
Ключові поняття: особистісні якості, самооцінка, адекватна самооцінка, неадекватна самооцінка, рівень досягнення, професійно-педагогічні якості.
Литература
Аносов І.П. Психологічні основи педагогічного спілкування: навч. посіб. для студ. вищ. навч. зал. / І.П. Аносов, С.В. Яремчук, В.В. Молодиченко – К.: Ін-т сучас. підруч., 2007. – 272 с.
Битянова М.Р. Социальная психология: наука, практика и образы мысли учеб. пособ. / М.Р. Битянова – М.: Прогресс, 2001. – 168 с.
Боришевський М.Й. Дорога до себе: Від основ себ’єктності до вершин духовності: моногр. / М. Й. Боришевський. – К.: Академвидав, 2010, - 416 с.
Долинська Л.В. Психологія ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя: навч. посіб. для студ. вищ. закл. / Л.В.Долинська, Н.П. Максимчук. – Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О.В., 2008. – 124 с.
Семиченко В.А. Пути повышения эффективности изучения психологии: учебн. пос. /В.А. Семиденко. – К.: «Магістр – S», 1997. – 124 с.
Татенко В.А. Психология в субъективном измерении: [монография] / Виталий Александрович Татенко. – К.: Просвита, 1996. – 404 с.
Психологія особистості: словник-довідник / авт.- ред. П.П. Горностай, Т.М. Титаренко та ін. – К.: Рута, 2001. – 320 с.