РОЛЬ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ У ФОРМУВАННІ ЦІЛІСНОГО СПРИЙНЯТТЯ ДІЙСНОСТІ У ПРОЦЕСІ МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

  • Євгенія Карельська Вокальна студія „Аміо” м. Дніпропетровськ

Аннотация

 

У статті аналізуються соціальні функції музичного мистецтва, висвітлюються методологічні аспекти формування світоглядно-ціннісних орієнтацій як чинника цілісності сприйняття навколишньої дійсності та гармонізації картини світу молодших школярів у процесі сприйняття музики в контексті мистецтвознавчих і педагогічних концепцій розвитку дитини засобами музичного мистецтва.

Karel’s’kaya Yevheniya. The role of value orientations in the formation of a holistic perception of reality in the process of music education.

The work is devoted to the analysis of social functions of musical art. It reveals the methodological aspects of the worldview and value orientations formation as a factor that supports the completeness of reality reception and harmonizes the worldview of primary school pupils in the process of music perception; the issue is considered within the framework of art criticism and pedagogical theories on the role of musical art resources in child’s education.

Ключові слова:

соціальні функції музичного мистецтва, гармонізація картини світу, світоглядно-ціннісні орієнтації, процес музичного виховання.

Key words:

social functions of musical art, worldview harmonization, worldview and value orientations, music education process.

Список використаних джерел

  1. Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б.Асафьев. – М.: Музыка, 1971. – 376 с.
  2. Медушевский В. Проблема становления музыкального восприятия / В.Медушевский / Развитие музыкального слуха, певческого голоса и музыкально – творческих способностей учащихся общеобразовательной школы: Сб. тезисов VI научной конференции. – М., 1987. – С. 83-86.
  3. Назайкинский Е.В. О психологии музыкального восприятия / Е.В Назайкинский. – М.: Музыка, 1972. – 383 с.
  4. Ростовський О.Я. Педагогіка музичного сприймання / О.Я. Ростовський. – Навч. посібник. – К.: ІЗМН, 1997. – 248 с.
  5. Рудницька О.П. Формування музичного сприймання в системі розвитку педагогічної культури майбутнього вчителя: Дис. … д-ра. пед. наук. – 1994. – 431 с.
  6. Сохор А.Н. Вопросы социологии и эстетики музыки: Статьи и исследования / А.Н. Сохор. – Л.: Сов. композитор, 1981. – 293 с.
  7. Шульга Р.П. Искусство и ценностные ориентации личности. / Р.П. Шульга. – АН УССР, Ин-т. философии. – К.: Наук. думка, 1989. – 118 с.

 

References

  1. Asafiev, B. (1971). Musical form as a process. Moscow: Muzyka. [in Russian].
  2. Medushevskiy, V. (1987). Problem of musical perception establishment. Development of the ear for music, singing voice and musical and creative abilities of the secondary school pupils: Collection of talking points of VI scientific conference. Moscow. [in Russian].
  3. Nazaykinskiy, Е. V. (1972). On psychology of musical perception. Moscow: Muzyka. [in Russian].
  4. Rostovs’kyi, О. Y. (1997). Pedagogy of musical perception. Kyiv: IZMN. [in Ukrainian].
  5. Rudnyts’ka, О. P. (1994). Formation of musical perception in the system of the future teacher’s pedagogic culture development: Thesis for the degree of Doctor of pedagogical sciences. [in Ukrainian].
  6. Sokhor, А. N. (1981). Issues of sociology and aesthetics of music: Articles and research works. L’vov: Sov. Kompozitor. [in Russian].
  7. Shul’ga, R. P. (1989). Art and value orientations of personality. Kiev: Naukova Dumka. [in Russian].

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Биография автора

Євгенія Карельська, Вокальна студія „Аміо” м. Дніпропетровськ
викладач вокальної студії «Аміо»
Опубликован
2013-09-25
Выпуск
Раздел
Статьи