КОНЦЕПЦІЯ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Аннотация
У статті здійснено спробу розробити концепцію методичної підготовки майбутніх учителів біології у вищому навчальному закладі, яка б відповідала сучасним вимогам. З’ясовано методологічні підходи (системний, особистісно орієнтований, компетентнісний, діяльнісний, контекстний, середовищний) і принципи методичної підготовки (науковості, професійної спрямованості, інтегративності, узгодженості, зв’язку теорії і практики, свідомості й активності, систематичності та послідовності, посилення творчої спрямованості, варіативності, особистісної орієнтації). Мету підготовки визначено як формування методичної компетентності майбутнього вчителя біології. Сформульовано концептуальні положення методичної підготовки студентів відповідно до обраних підходів. Розкрито зміст методичної підготовки та схарактеризовано провідні методи й технології навчання студентів методичних дисциплін.
Ключові слова:
методична підготовка; концепція; майбутні вчителі біології; принципи; підходи; форми і методи; методика навчання біології.