Дидактичне конструювання LEGO та його застосування в музичному дошкільному вихованні
Анотація
У статті розкрито зміст методики музичної мови на основі принципів LEGО. Як«цеглинки» для конструювання виділяють ладові звороти, а мелодію розглядають як їх сукупність. Для сольмізації використовують назви ступенів і ладові жести методики музично-співочого виховання Д. Огороднова. Музичним матеріал слугує дитячий український фольклор. У запропонованій методиці можливі такі форми роботи, як елементарне сольфеджування, музичний диктант, конструювання мелодії, підбір словесного тексту під мелодію, ладова імпровізація, виконавська інтерпретація та мелодекламація . Слід мати на увазі, що введення ступенів ладу передбачає дотримання принципу послідовності. Спочатку освоюються лади зі звукорядом у межах секунди, потім терції та кварти тощо. Працюючи за методикою, потрібно дотримуватися послідовності в освоєнні елементів музичної мови. Перший крок– вивчення народної пісні, у якій керівник виділяє ладові «цеглинки», які потім використовуються під час сольфеджування. Наступний крок– це музичний диктант, який являє собою визначення послідовності ладових зворотів. Потім ладові «цеглинки» використовують для конструювання мелодії. Наявність готової мелодії є підставою для підстановки під неї словесного тексту. Після того, як ладовий зворот засвоєний, його застосовують у вокальній імпровізації за допомогою ладових жестів. У процесі вокальної роботи музичний керівник приділяє велику увагу вокальній інтерпретації та роботі над мелодекламацією.