Роль тьютора у формуванні культури статевого виховання студентства
Анотація
У статті порушено проблему
формування культури статевого
виховання студентства.
Встановлено, що статеве виховання
покликане прищепити молодому
поколінню вдумливе, свідоме
й шанобливе ставлення до питань
статі. Підготовка фахівців у закладі
вищої освіти сьогодні розглядається
не лише як формування
професійних якостей здобувачів, а
і як розвиток духовних цінностей,
світоглядних орієнтирів та якостей
особистості. Доведено, що ЗВО є
завершальним етапом формування
особистості. Студент, який прийшов
здобути вищу освіту, на початку
навчальної діяльності повинен,
звичайно, засвоїти базові знання,
набути умінь і анвичок людини
культурної на всіх життєвих рівнях.
Акцентовано на історичному аспекті
проблеми, показано, що, на думку
видатних представників епохи
Просвітництва, принцип
природовідповідності у вихованні та
навчанні є провідним та всеохопним.
Дівчата / жінки повинні здобувати
однакову з чоловіками освіту.
Зауважено, що початок XXI ст. є
періодом пошуку змісту та шляхів
формування моделі підготовки
молоді до сімейного життя не лише
засобами статевої просвіти,
здорового способу життя, ціннісного
ставлення до здоров’я в межах її
фізіологічного та психологічного
розвитку, а й іншими науково-
освітніми засобами та підходами.
Розкрито поняття «статеве
виховання», «куратор», «тьютор».
Встановлено, що поняття «куратор»
близьке до поняття «тьютор», але є
значно вужчим за нього. Здійснено
цілісний науковий аналіз ролі
тьюторів у формуванні культури
статевого виховання студентства.
Підкреслено, що статеве виховання
молоді варто здійснювати
з використанням усіх традиційних
методів педагогічного впливу.
Узагальнено теоретичні основи
тьюторської діяльності в закладах
вищої освіти, шляхи і методи
статевого виховання,
сформульовано висновки щодо
такої діяльності у ЗВО.