ГАРМОНІЗАЦІЯ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Анотація
У статті розглядається проблема пошуку шляхів і засобів гармонізації естетичної культури особистості майбутніх учителів. Теоретичне осмислюється виконання соціально-виховних завдань розвитку особистості в умовах гармонізації середовища й модернізації сучасної української системи освіти. Наголошується, що естетизація досягається за умов засвоєння майбутніми учителями початкових класів естетичних цінностей як пріоритетних у системі цінностей освіти, виховання та розвитку, а глибоке переживання естетичного відчуття нерозривно пов’язується зі здатністю естетично мислити. Естетична культура формується всіма естетично значущими предметами і явищами, зокрема й мистецтвом, як її наймогутнішим засобом. Гармонізація тісно пов’язана з моральним вихованням, оскільки краса є своєрідним регулятором людських взаємин. Із рівнем естетичного розвитку особистості й суспільства, зі здатністю людини реагувати на красу і творити за законами краси закономірно пов’язують прогрес людства в усіх сферах життєдіяльності й самі результативні прояви творчої енергії та ініціативи людей, які наочно демонструють різноманітні досягнення світової культури.
Ключевые слова:
гармонізація; естетична культура; естетична свідомість; гармонізація естетичної культури; естетична культура майбутнього вчителя початкових класів.