ІНТЕРАКТИВНИЙ ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ КУРСУ НАРИСНОЇ ГЕОМЕТРІЇ І ІНЖЕНЕРНОЇ ГРАФІКИ
Анотація
У роботі представлено компактний інтерактивний графічний редактор розроблений для організації самостійного виконання студентами практичних задач курсів нарисної геометрії та інженерної графіки. Особливістю цих курсів є оперування графічною інформацією, що робить процес навчання і контролю засвоєння матеріалу досить трудомістким, вимагає індивідуального підходу та створює певні труднощі в організації віддаленого навчання. Перевагою розробленого редактора є автоматична перевірка результатів виконаних студентами графічних завдань, їх оцінювання та передача результатів проведеного контролю у вигляді листка звітності викладачеві і студенту в on-line режимі. Використання такого графічного редактора забезпечує здійснення контролю за навчально-пізнавальною діяльністю студентів, як при організації їх самостійної роботи при традиційних формах навчання, так і в умовах дистанційного навчання. За результатами контролю виконується управління процесом навчання та забезпечується постійний зворотній зв’язок між викладачем і студентом у процесі вивчення курсу. Це особливо важливо в умовах дистанційного навчання. Графічний редактор є складовою частиною підручника для дистанційного вивчення курсу. Інтерактивна форма подачі теоретичного матеріалу курсу нарисної геометрії у формі підручника для дистанційного навчання та контроль за успішністю оволодіння ним стимулює студентів до систематичної роботи. Це позитивно впливає на якість засвоєння ними навчального матеріалу. Використання інтерактивного графічного редактора дозволяє виконувати практичні дії при розв’язуванні графічних задач курсу. При цьому засвоєння навчального матеріалу курсу є більш глибоким. Діагностика рівня отриманих компетентностей суттево вища, що дозволяє диференціювати та індивідуалізувати навчальну діяльність студентів. В умовах дистанційного навчання це якісно високий рівень організації навчального процесу. Редактор займає малий об’єм пам’яті, має дружній інтерфейс.
Ключові слова: педагогіка вищої школи, дистанційне навчання, мультимедійні технології, графічний редактор, моделювання графічних навчальних об’єктів, нарисна геометрія, інженерна графіка