КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ЩОДО ГЕОМЕТРИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ЛОКАЛЬНИХ ЗАБРУДНЕНЬ ПРИЛЕГЛИХ ТЕРИТОРІЙ ТРАНСПОРТНИХ ШЛЯХІВ
Abstract
У роботі розглядається комплексний підхід щодо питань побудови дискретно-інтерполяційних геометричних моделей певних середовищ із характерними для них локальними компонентними забрудненнями на основі дискретно-інтерполяційного методу та з використанням методу Кунса. При цьому важливе значення має прогнозування локальних та інших забруднень довкілля, атмосферного повітря і, зокрема, прилеглих територій автотранспортних магістралей, що може допомогти у прийнятті раціональних управлінських рішень щодо сфери охорони навколишнього повітряного середовища, здоров’я людей.
Очевидно, що з кожним роком відбувається збільшення забруднення атмосферного повітря прилеглих територій та довкілля в цілому завдяки відповідному суттєвому збільшенню транспортних потоків.
У роботі пропонується використати дискретно-інтерполяційний метод, розроблений автором у поєднанні із методом Кунса щодо моделювання відсіків поверхонь.
Оригінальність методу, що пропонується, полягає в трактуванні вузлів інтерполяції, як більш складних, ніж точки, об’єктів, що представлені у вигляді деяких функціоналів, як сукупності їх властивостей і параметрів за певною інтерполяційною схемою. Це дозволяє формувати функціонали, параметри яких мають різну структуру і властивості.
Отримавши результати моніторингу при вимірюванні, наприклад, рівня концентрації певного компонента середовища, можна на основі дискретно-інтерполяційного методу, що пропонується, отримати геометричну модель його розподілення або ж розсіювання.
Метод, що пропонується, має велику варіативність і, а саме це є дуже важливим, дозволяє включити в однопараметричні множини об’єкти та параметри, що мають різну структуру і властивості, що практично не поєднуються у континуальній моделі. Комплексний підхід, що пропонується, дає можливість моделювати просторові поля локальних забруднень придорожніх територій, враховувати певну анізотропність у часі й просторі компонентів забруднення, як складових багатопараметричних середовищ.