КОМП'ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРИ АНАЛІЗІ МЕХАНІЗМУ ПІДВІСКИ ТЯГОВОЇ РАМИ АВТОГРЕЙДЕРІВ
Abstract
При дорожньо-будівельних роботах виконуються значні об'єми земляних робіт. Для багатьох технологічних операцій використовується комплект землерийних і дорожніх машин. Основною машиною – є автогрейдер, який призначений для профілювання поверхні, переміщення і розрівнювання будівельних матеріалів та ґрунту.
Ефективність роботи автогрейдера визначається таким критерієм як продуктивність. Ведуться розробки нових конструктивних варіантів навісного обладнання для автогрейдерів, що дозволить зменшити необхідне число проходів по будівельній ділянці. У свою чергу додаткові робочі органи спрямовані на збільшення універсальності машини, але при конструюванні не враховують зміни зусиль, що діють на механізми і машину в цілому з боку ґрунту та перерозподіл внутрішньої нерівномірної навантаженості гідроциліндрів підвіски тягової рами, яка має асиметричне виконання, внаслідок зміни геометрії робочого обладнання у процесі роботи.
В статті розглянуте одне з питань у напрямку вирішення актуальної наукової проблеми підвищення ефективності роботи виконавчого обладнання на прикладі автогрейдерів шляхом стабілізації режиму навантаження механізму підвіски тягової рами за рахунок модернізації робочого обладнання додатковим елементом підвіски тягової рами, що покращить ефективність роботи машини за рахунок зменшення асиметричності навантаження гідроциліндрів робочого обладнання автогрейдерів та збільшення використання машини за часом у зміну.
Використання Autodesk Inventor дало можливість визначити початкові дані для математичного визначення діючих зусиль в гідроциліндрах механізму підвіски тягової рами пропонованої конструкції. Проведені дослідження дозволили підтвердити працездатність конструкторського рішення.