ГЕОМЕТРИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЛОКАЛЬНОГО ЗАБРУДНЕННЯ ПРИЛЕГЛИХ ТЕРИТОРІЙ АВТОТРАНСПОРТНИХ МАГІСТРАЛЕЙ ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ДИСКРЕТНО-ІНТЕРПОЛЯЦІЙНОГО МЕТОДУ
Abstract
У роботі розглядаються питання розробки раціональних методів моделювання багатопараметричних систем та середовищ із урахуванням сукупності певних компонентів різного роду локальних забруднень, що є досить важливою інженерною та соціальною задачею. Також важливе значення має прогнозування локальних, регіональних та інших забруднень атмосферного повітря і, зокрема, прилеглих територій автотранспортних магістралей щодо вироблення управлінських рішень в сфері охорони навколишнього повітряного середовища. Суттєве збільшення з кожним роком транспортних потоків приводить до відповідного збільшення забруднення атмосферного повітря прилеглих територій та довкілля в цілому.
У даному дослідженні питання розробки ефективних методів моделювання багатопараметричних систем та середовищ пропонується здійснити на основі використання дискретно-інтерполяційного методу, розробленого автором. Оригінальність даного методу полягає в трактуванні вузлів інтерполяції не як точок, а як більш складних об’єктів, які представлені у вигляді деяких функціоналів, як сукупності їх властивостей і параметрів за певною інтерполяційною схемою.
Маючи результати моніторингу щодо вимірювання, наприклад, рівня концентрації певного компонента середовища, можна на основі дискретно-інтерполяційного методу з використанням вузлових дискретно-інтерполяційних матриць отримати геометричну модель його розподілення або ж розсіювання.
Дискретно-інтерполяційний метод має велику варіативність і дозволяє включати в однопараметричну множину об’єкти, що мають різну структуру і властивості, які практично неможливо поєднати у континуальній моделі. Це дає можливість моделювати просторові поля забруднення придорожніх територій, враховувати структурність та певну анізотропність компонентів забруднення, як складових багатопараметричних середовищ.