Сучасні педагогічні аспекти формування медіаграмотності у професійній підготовці фахівців з цифрових технологій
Анотація
У статті систематизовано підходи щодо тлумачення поняття «медіаграмотність» та визначено, що «медіаграмотність» доцільно розглядати як комплексну компетенцію, що містить у своєму складі здатність майбутнього фахівця з цифрових технологій критично аналізувати, розуміти та ефективно використовувати медійні платформи і засоби для сприйняття, створення, обробки та поширення інформації. Крім того, у статті визначено та охарактеризовано сучасні компоненти медіаграмотності, такі як знання медійного середовища, тобто розуміння різноманітних типів медіа, їхніх функцій, ролі і впливу на суспільство; критичне мислення, тобто здатність аналізувати, оцінювати та критично ставитися до медійного контенту; створення медійного контенту, тобто вміння ефективно комунікувати і висловлювати ідеї через медійні платформи; етика і відповідальність, тобто усвідомлення етичних принципів і відповідальне використання медійних засобів; соціокультурна ідентичність і взаємодія, тобто здатність індивіда розуміти, як медійний контент формує соціальні стереотипи, культурні цінності та ідентичність. Запропоновано сучасні педагогічні аспекти формування медіаграмотності, які є актуальними у професійній підготовці фахівців з цифрових технологій: інтегрований підхід до навчання, проектно-орієнтований підхід, активне використання сучасних медійних технологій, співпраця з практиками, розвиток освітніх навичок, колаборативне навчання. Також у статті визначено особливості запропонованих актуальних педагогічних аспектів формування медіаграмотності у професійній підготовці фахівців з цифрових технологій. Враховуючи сучасні реалії та особливості професійної підготовки фахівців з цифрових технологій у сфері медіаграмотності, першочерговим та основним завданням сучасної освіти є не лише розвиток технічних навичок, але й критичне мислення та творчі здібності, які необхідні для успішної професійної кар’єри в умовах цифрової трансформації суспільства.