Розвиток української національної та культурної ідентичності дітей старшого дошкільного віку як чинника їхньої соціально-громадянської компетентності

  • Ірина Негрій Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У науковій статті досліджено розвиток української національної та культурної ідентичності дітей старшого дошкільного віку як важливого чинника формування їхньої соціально-громадянської компетентності. Розглянуто діючі освітні програми для дошкільнят, зокрема базові та парціальні програми, спрямовані на формування національної свідомості, патріотизму та поваги до культурних цінностей України. Особливу увагу приділено використанню сучасних технологій у процесі виховання, таких як інтерактивні освітні платформи, цифрові ресурси та мультимедійні інструменти, що сприяють поглибленню знань дітей про українську культуру, традиції та історію. Висвітлено педагогічні стратегії, які поєднують традиційні підходи з інноваційними технологіями, що дозволяє ефективніше виховувати національну ідентичність і сприяє формуванню активної громадянської позиції дітей. Науково підтверджено, що розвиток національної та культурної ідентичності через освітні програми й технології є важливою передумовою успішної соціалізації дітей старшого дошкільного віку та їхнього залучення до громадського життя країни. Розглянуто та проаналізовано головні законодавчі документи України, які звертають увагу на процес розвитку та формування національної та культурної ідентичності в дітей старшого дошкільного віку як чинника їхньої соціально-громадянської компетентності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-04-08