Використання технологій штучного інтелекту для створення ілюстрацій до книг у професійній підготовці майбутніх цифрових дизайнерів
Анотація
Технології штучного інтелекту нині на етапі популярності у
зв’язку з поширенням генеративних інструментів. Вони
широко починають впроваджуватися в усі сфери життя
людей – від бізнесу до освіти. Технології генеративного
штучного інтелекту дозволяють генерувати тексти,
створювати відео, керувати автомобілем, аналізувати дані
тощо. З’явилися програми на основі штучного інтелекту, які
можна використовувати для генерації зображень. Це може
позбавити рутинної роботи цифрових дизайнерів у пошуку
ідей для створення власних ілюстрацій для друкованих або
Інтернет-видань. Зважаючи на зазначені тенденції, у статті
було проаналізовано можливості сучасних Інтернет-сервісів
генерації зображень, особливості створення запитів для
якісної генерації зображень, результати генерації зображень
засобами штучного інтелекту, використання результатів
генеративного штучного інтелекту для завдань ілюстрування
дитячої книги, застосування засобів штучного інтелекту у
професійній підготовці майбутніх фахівців з цифрового
дизайну. Зроблено висновок про основні особливості
формулювання запитів щодо генерації зображень у різних
Інтернет-сервісах (Hotpot, Stable Diffusion, Craiyon, Cutout,
Midjourney) та проаналізовано результати генерації
зображень цими Інтернет-сервісами. Зазначено доцільність
використання сервісів генеративного штучного інтелекту у
професійній підготовці майбутніх цифрових дизайнерів з
метою їх застосування у майбутній професійній діяльності з
цифрового дизайну, за умов навчання правильному
формулюванню запитів для сервісів генерації зображень та
надання підтримки й інструментів для роботи дизайнерів із
сервісами на основі штучного інтелекту.