Innovative technologies in teaching foreign languages
Abstract
Статтю присвячено використанню інноваційних технологій
у навчанні іноземної мови. Ґрунтуючись на аналізі навчальних
ситуацій та досліджень спеціалістів цієї галузі, надано деякі
практичні поради вчителям для більш ефективної організації
навчальної діяльності. Навчання іноземної мови у ЗВО має
свої особливості, пов’язані з енобхідністю реалізації
принципів професійно-орієнтованого підходу до навчання.
Викладання двох іноземних мов на філологічному
факультеті – давня традиція, яка набуває нових рис,
адаптується до сучасних умов і варіюється в різних вишах.
Однак навчання другої іноземної мови вимагає новаторського
підходу і, на нашу думку, – ретельного вивчення. Нині, коли
студенти досить часто чують англійську мову в кіно, на радіо
й телебаченні, коли вони усвідомлюють, що англійська все
більше стає мовою міжнародного спілкування, у них виникає
бажання вивчити цю мову, тобто з’являється мотив. Отже, під
час навчання іноземної мови викладач повинен не лише вміти
змотивувати студентів, викликати в них інтерес і прагнення до
опанування цієї мови, а й націлити їх на самостійну роботу
з оовлодіння іноземною мовою. Неодмінною умовою
ефективності процесу навчання іноземної мови є його
пізнавальний і комунікативний характер, що припускає
усвідомлене засвоєння. Під час навчання іноземної мови
дуже важливо використовувати сучасні освітні технології
та інтенсивність навчального процесу (навчальні посібники;
проблемне навчання; колективне навчання; багаторівневе
навчання; дослідницькі методи навчання; дизайн методів
навчання; технології ділових, рольових та інших видів ігор;
навчання у співпраці; технології дистанційного навчання).
Отже, процесу навчання англійської як другої іноземної
властиві певні методичні особливості, однак на будь-якому
етапі навчання провідною метою занять має бути
комунікативний розвиток учнів, який є базою для їхнього
подальшого самовдосконалення в оволодінні цією мовою.