ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЯК УМОВА УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ-ПЕРШОКУРСНИКІВ
Abstract
Третякова І.С., Буряк Н.О. Оптимізація навчально-виховного процесу як умова успішної адаптації студентів-першокурсників. Проаналізовано особливості впливу навчально-виховного процесу на успішність адаптації. Розглянуто рівні адаптивної поведінки людини: біологічного, психологічного та соціального. Виявлено умови оптимізації навчально-виховного процесу, як чинника успішної адаптації студентів-першокурсників.
Ключові слова: адаптація, біологічна, психологічна, соціальна, соціально-психологічна адаптація, професійна адаптація, навчально-виховний процес.
Литература
Балл Г.А. Понятие адаптации и его значение для психологии личности / Г.А. Балл // Вопросы психологии. – 1989. – №1. – С. 92-100.
Бохонкова Ю. Можливості корекції особистісних чинників соціально-психологічної адаптації / Ю. Бохонкова // Соціальна психологія. – 2005. –№ 2 (10). – C.45-54.
Зданевич Л.В. Як живеться студентові? / Л.В. Зданевич // Гуманітарні науки. – 2005. – №2. – С. 174-179.
Ляхова І. Використання системного аналізу процесу адаптації студентів-першокурсників / І.Ляхова, О. Учитель // Рідна школа. – 2001. - №1. – С. 61-63.
Носков В. Психогігієнічні аспекти гуманізації вищої школи / В.Носков // Соціальна психологія. – №2 – 2003. – С.120-125.
Скрипник В. Особливості перебігу та самосприйняття соціально-психологічної адаптації студентів-першокусників / В. Скрипник // Психологія і суспільство. – 2005. – №2. – С. 87-93.
Психологічний тлумачний словник / В.Б. Шапар. – Х.: Прапор, 2004. – 640 с.
Словарь практического психолога / сост. С.Ю. Головин. – Минск: Харвест, 1998. – 800 с.