COEVOLUTIONAL PARADIGM AS ONE OF THE LEADING DETERMINANTS OF ANTHROPO-ECOLOGICAL EDUCATION

  • Т.С. Троицкая
  • Г.Г. Тараненко

Abstract

Troitskaya T.S., Taranenko G.G. Coevolutional paradigm as one of the leading determinants of anthropo-ecological education. The actuality of coevolutional paradigm in modern educational space has been considered and the necessity to implement coevolutional paradigm in anthropo-ecological education has been emphasized.

Key words: coevolutional paradigm, anthropo-ecological education, coevolution of humans and the nature.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Т.С. Троицкая
кандидат філософських наук, старший викладач кафедри філософії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького
Г.Г. Тараненко
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філософії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького
Section
Статьи