Значення еколого-валеологічного виховання для соціалізації молодших школярів з особливими освітніми потребами
Анотація
Статтю присвячено необхідності оптимізувати процес
становлення еколого-валеологічної культури та
соціальної реабілітації дітей з особливими освітніми
потребами й аналізу сутності та значення еколого-
валеологічного виховання молодших школярів з
особливими освітніми потребами. Уточнено поняття
дитиноцентризм, інклюзивне навчання та освіта.
Визначено сутність когнітивного, емоційного,
особистісного та поведінкового компонентів еколого-
валеологічної культури, які впливають на розвиток
інтелекту, духовності та соціалізації особливих
молодших школярів, визначено розвиток потенційних
можливостей таких дітей: здатності емоційно,
морально-етично сприймати процес спілкування з
природою; спроможності оцінювати власні вчинки на
основі засвоєних знань і особистісного прийняття
екологічних ідей, норм й соціально значущих
природолюбних мотивів поведінки; вміння
передбачати екологічні наслідки своїх дій у
природному довкіллі («екологічна рефлексія»); вміння
виконувати соціальні ролі і екологічно грамотні дії, що
суттєво зменшує їхнє «соціальне випадіння»
внаслідок набуття ними соціально-побутової
компетентності та психологічної підготовленості до
життя у соціокультурному середовищі.