ПРОБЛЕМИ ТА НЕДОЛІКИ СИСТЕМ НАГОРОД ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ
Анотація
Проблема мотивації та стимулювання до праці співробітників не є новою, а рішення має враховувати вплив зовнішніх факторів та індивідуальність кожної людини. Одне з таких рішень пропонує стратегія розвитку закладу, яка включає в себе покарання та заохочення працівників та будується на оцінці результату їх роботи.
Згідно з Кодексом законів про працю України до виду внутрішнього заохочення закладом не висунуто жодних вимог, окрім тих, що розробляє та затверджує адміністрація. Заохочення можна розділити на дві підгрупи:
- такі, що будуються на грошовій оцінці праці;
- ті, що визнають професійні досягнення працівника.
Модель матеріальної нагороди має ряд суттєвих недоліків, що роблять її використання не рентабельним. На багато кращий результат дає використання моделі заохочення у вигляді публічного визнання професійного росту співробітника. При використання такої моделі заохочення трансформується у подяки, грамоти, листи вдячності тощо.
За видом нематеріальні нагороди поділяють на державні та внутрішні, що в свою чергу поділяться на видані закладами освіти та науковими установами України та ті, що видані на інших підприємстві. Відмінність між двома останніми категоріями полягає в контролюванні та визначенні критеріїв їх отримання. Для закладів освіти та наукових установ більшість таких критеріїв регулюється законами про освіту України та наказами Міністерством освіти та науки України. В той же час підприємства мають повну автономію в вирішенні цього питання.
Процес перевірки та відповідності працівників встановленим критеріям відбувається в ручному режимі, що уповільнює обробку заяв, особливо в закладах з великою кількістю співробітників. Автоматизація та структурування алгоритму отримання нагород дозволить об’єктивно відібрати заявки та зменшить вірогідність можливої помилки.
Ключові слова: нагороди, персонал, система управлінні персоналом, автоматизація процесу.