ДО ПИТАННЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ ГРАФІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ
Анотація
В статті розглядаються питання підвищення зацікавленості студентів у вивченні графічних дисциплін на фоні зниження якості шкільної підготовки з геометрії і майже повної її відсутності з технічного креслення. Наведені результати багаторічних спостережень за роботою студентів в аудиторії як з викладачем, так і самостійної, протягом всього часу вивчання курсу, виділені проблеми учбового процесу та причини їх появи. Показано роль геометрії в формуванні творчої особистості, місце нарисної геометрії серед графічних дисциплін, підкреслюється важливість поглиблення опанування задач курсу інженерної графіки. На прикладах геометричних задач показано зв’язок рівня шкільної графічної підготовки з його якісним продовженням в університеті, демонструється порівняння можливостей моделювання розв’язку задач в стереометрії, аналітичній геометрії та методами нарисної геометрії.
В статті зазначається, що важливу роль в отриманні досить високого рівня якості знань з інженерної графіки відіграє оптимальна організація самостійної роботи студентів та її постійне удосконалення. В останні роки йде інтенсивний пошук ефективної моделі організації навчання студентів графічним дисциплінам. Досягнути кращих результатів у вирішенні цього питання можливо за умови стимулювання зацікавленості студентів у вивченні курсу, глибокому опануванню його задач, для чого необхідно показати, на скільки ефективна візуалізація технічних задач впливає на оптимальність їх розв’язку, та що умовою її здійснення є графічна підготовка та образне мислення. В статі пропонується методика підвищення зацікавленості студентів, яка включає в себе, в тому числі, і постійне удосконалення методичного забезпечення. Аргументується необхідність зробити його більш гнучким, активізувати роботу студентів в наукових гуртках, де вони мають можливість отримати поглиблені знання з усіх розділів курсу, закріпити практичні навички побудов та досліджень просторових геометричних об’єктів, розробити алгоритми розв’язання нових комплексних геометричних задач, брати участь у студентських олімпіадах з графічних дисциплін.
Ключові слова: геометрія, інженерна графіка, нарисна геометрія, зображення, метод проєкцій, геометричний образ, моделювання, методика викладання, ефективна організація навчання.