Розспівування хорового колективу як метод удосконалення вокально-технічних навичок співаків
Аннотация
У статті систематизовано рекомендації щодо
розспівування хору, які розроблені на основі програми
освітньої компоненти «Хорове диригування». У публікації
визначено основні завдання для диригента хору в процесі
розспівування хорового колективу, обґрунтовано сутність
і значення поняття «розспівування хору», проаналізовано
специфічні особливості розспівування хорових
колективів, досліджено методологічні аспекти постановки
голосового апарату учасників хору, виявлено шляхи
вдосконалення вокально-хорових навичок в контексті
видів, ролі та значення розспівок в хоровому колективі.
У статті виявлено закономірність художньо-виконавських
критеріїв за умови достатнього рівня володіння вокально-
технічними навичками, наявність яких перетворює
хоровий колектив у міцний, якісний, монолітний музичний
інструмент, спроможний до здійснення надскладних
технічних і художніх завдань.
Володіння вокально-технічними навичками незалежно від
кількісно-якісного складу хорового колективу є
основоположним чинником досягнення професійного
рівня виконавської майстерності. Розгалуження та
узагальнення специфічних особливостей розспівування
професійного хору, як методу постановки голосового
апарату, вимагає належного наукового аналізу та
дослідження. Апробація наведених досліджень в процесі
репетиційної роботи з хоровим колективом доводить
логічність, структурованість та актуальність
представленого матеріалу.
Описані у статті рекомендації вдосконалять основні
знання, вміння та навички студентів як майбутніх вчителів
музичного мистецтва в процесі розспівування хорового
колективу з метою моделювання навчально-виховного
процесу й музично-естетичної діяльності як важливого
засобу самоосвіти і самовиховання освітян.