Вплив дистанційної освіти на розвиток професійних компетентностей майбутніх учителів хімії
Аннотация
У статті висвітлено вплив дистанційної освіти на розвиток
професійних компетентностей майбутніх учителів хімії.
З’ясовано, що розвиток професійних компетентностей у
майбутніх учителів хімії на кафедрі хімії та хімічної освіти
Мелітопольського державного педагогічного університету
імені Богдана Хмельницького відбувається у контексті
засвоєння таких освітніх компонентів як «Загальна та
неорганічна хімія», «Неорганічний синтез», «Органічна хімія»,
«Фізична та колоїдна хімія», «Органічний синтез»,
«Нанохімія», «Біохімія» та ін. Вивчення дисциплін у
дистанційному форматі здійснюється через систему Центру
освітніх дистанційних технологій МДПУ імені Богдана
Хмельницького.
Встановлено, що використання віртуальних хімічних
лабораторій під час вивчення хімічних дисциплін в умовах
дистанційної форми навчання особливо актуально, коли
освітній процес проводиться в on-line режимі через підвищене
самостійне навантаження здобувачів вищої освіти й
відсутність необхідного обладнання, реактивів та
можливостей викладачів для проведення й демонстрації
лабораторних дослідів. Виконання хімічного досліду як
специфічного методу навчання в курсі всіх компонентів
освітньої програми є важливою умовою формування і
розвитку фахових компетентностей майбутнього вчителя
хімії.
Визначено, що під час впровадження дистанційного навчання
в університеті, де здійснюється професійна підготовка
майбутніх учителів хімії, необхідно створювати курси в галузі
хімії за змішаною схемою, яка включає інформативні
комп’ютерні матеріали, такі як лекції, тестові завдання,
вебінари тощо. Встановлено, що високий рівень
сформованості професійних компетентностей у майбутніх
учителів хімії дозволяє зробити висновок про готовність їх до
роботи за фахом, що гарантує успішну роботу учителем хімії.