Використання елементів англійського дитячого фольклору у формуванні соціокультурної компетенції молодших школярів у мультилінгвальному середовищі
Анотація
У статті висвітлено результати теоретичного дослідження
процесу формування соціокультурної компетенції
молодших школярів у мультилінгвальному середовищі.
Однією з найважливіших компетентностей, що мають
набути молодші школярі в процесі освітньо-виховного
процесу, визнано ключову компетентність – спілкування
іноземною мовою, яку кожен потребує опанувати для
особистісного розвитку й можливості міжкультурного
спілкування. Наголошено на важливому моменті для
формування соціокультурної компетенції – організації
іншомовного спілкування у знайомих ситуаціях, поступово
ускладнюючи їх, навчаючи норм вербальної і невербальної
комунікативної поведінки, володінням фоновими
краєзнавчими знаннями, фоновою лексикою та
національними реаліями, насичуючи учнів початкової
школи лексичним мінімумом з різними видами
національних реалій тощо. З’ясовано, що специфіка
соціокультурної інформації початкового ступеня і
можливості її сприймання молодшими школярами
вимагають використання певних лінгвокраїнознавчих
коментарів. За результатами дослідження засвідчено
необхідність комунікативного та діяльнісного підходів у
формуванні соціокультурної компетенції молодших
школярів, що регламентують процес комунікативного
навчання, спрямовують його на розвиток практичних умінь
володіння мовленням, визначають мету і засіб навчання
іноземної мови. Встановлено, що для мовної особистості
учня початкової школи, як для потенційного учасника
опосередкованої масової міжкультурної комунікації у ролі
реципієнта доцільними є соціально-психологічні
передумови формування соціокультурної компетенції. Тож
у формуванні соціокультурної компетенції молодших
школярів у мультилінгвальному середовищі ефективним є
використання елементів англійського дитячого фольклору.