МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ АЙДЕНТИКИ В ДИЗАЙНІ ІНТЕ’ЄРІВ РЕСТОРАНІВ

  • Ю.М. Ковальов Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну ім. М.В. Бойчука https://orcid.org/0000-0001-7433-1310
  • В.В. Калашнікова Державний університет «Київський авіаційний інститут» https://orcid.org/0009-0005-0807-8325
  • О.П. Караут Державний університет «Київський авіаційний інститут»

Анотація

Розглядається задача створення методики аналізу айдентики інтер’єрів, послідовність її етапів, результати та можливості їх практичного використання для визначення дизайн-концепції інтер’єрів, а також наводиться приклад застосування методики у ході дипломного проєктування.   

Метою публікації є обґрунтування і опис методики аналізу айдентики на основі просторових та візуальних рішень актуальних реалізованих проектів, визначення їх впливів на канали взаємодії людини і середовища, визначення цільових споживачів, що необхідно для формування дизайн-концепції інтер’єрів, та, у кінцевому підсумку, комерційного успіху реалізованих проєктів.

Методологія роботи базується на засадах системного підходу до відбору та рейтингування джерел вихідних даних, результатах теорії самоорганізації складних систем (модель людина-середовище, канали взаємодії людини із середовищем та їх пріоритети, психотипи, кореляції потреб окремих психотипів із стилістичними рішеннями).

Результатами роботи є методика визначення елементів айдентики, а також приклад її використання для обґрунтування дизайн-концепції інтер’єрів ресторанів та визначення цільових споживачів. Методика складається із наступних етапів:

  • відбір релевантних джерел вихідних даних та їх рейтингування;
  • визначення актуальних та популярних рішень (окремо серед професіоналів та аматорів);
  • аналіз актуальних елементів айдентики;
  • визначення характеристик їх впливу на ті чи інші канали взаємодії людини із середовищем;
  • встановлення кореляцій із психотипами цільових споживачів;
  • встановлення кореляцій із стилями дизайну інтер’єрів;
  • обґрунтування дизайн-концепції інтер’єрів (взаємовідносини із архітектурним середовищем, стилістичні рішення, необхідність трансформації, об’ємно-планувальні рішення, кольорові рішення, матеріали, обладнання) для конкретних цільових споживачів;
  • комплексний приклад, що ілюструє послідовність застосування методики.

Наукова новизна полягає у тому, що методика визначення елементів айдентики на основі системного підходу та теорії самоорганізації складних систем пропонується вперше, а практична значущість результатів обумовлена їх використанням у задачах точного визначення елементів айдентики, характеру їх впливів, обґрунтування дизайн-концепції інтер’єрів, а також визначення цільових споживачів.

Ключові слова: модель людина-середовище, айдентика, ресторанний бізнес, дизайн-концепція, цільовий споживач.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-07-08
Як цитувати
Ковальов, Ю., Калашнікова, В., & Караут, О. (2025). МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ АЙДЕНТИКИ В ДИЗАЙНІ ІНТЕ’ЄРІВ РЕСТОРАНІВ. Сучасні проблеми моделювання, (27), 73-87. вилучено із https://magazine.mdpu.org.ua/index.php/spm/article/view/3355